Prima paginăAnunțuriseptembrie 2024 › Primăria Sectorului 1 organizează concurs pentru ocuparea funcției de arhitect șef
23 septembrie 2024 • Profesional

Primăria Sectorului 1 organizează concurs pentru ocuparea funcției de arhitect șef

Sectorul 1 al Municipiului București organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcției publice de conducere vacante de arhitect șef

Data desfășurării concursului: 

                      - proba scrisă în data de 22.10.2024, ora 12.00;

                      - proba interviului se va anunța odată cu afișarea rezultatelor la proba scrisă.

Dosarele de înscriere se depun la sediul Primăriei Sectorului 1, din Bulevardul Banu Manta, nr. 9, Sector 1, în perioada 20.09.2024 – 09.10.2024, inclusiv.

Relații suplimentare la secretarul  comisiei de concurs, doamna Gheorghe Violeta Marilena, consilier, clasa I, grad profesional superior în cadrul Serviciului Resurse Umane și Organizare: tel./ 021.319.10.13, interior 135 și adresă e-mail violeta.gheorghe@primarias1.ro.

Anexa nr. 1 la Anunțul nr. I /1218/20.09.2024

CONDIȚII DE PARTICIPARE LA CONCURSUL DE RECRUTARE PENTRU OCUPAREA UNEI FUNCȚII PUBLICE DE CONDUCERE VACANTE

Arhitect sef, clasa I, gradul II: 1 post vacant

-          studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă de arhitect diplomat sau urbanist diplomat, arhitect sau urbanist absolvent cu licență și master ori studii postuniversitare în domeniul urbanismului și amenajării teritoriului, conform art. 361 lit. a) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismului, cu modificările și completările ulterioare;

-          vechimea minimă în specialitatea studiilor: 7 ani;

-          durată timp de muncă: 8h/zi 40h/săptămână.

Anexa nr. 2 la Anunțul nr. I /1218/20.09.2024

BIBLIOGRAFIE ARHITECT ȘEF

1.       Constituția României, republicată;

              cu tematica:

             Constituția României, republicată (formă integrală)

2.      Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

             cu tematica:

             Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de  discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare (formă integrală)

3.      Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

             cu tematica:

            Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare (formă integrală)

4.      Partea I, titlul I și titlul II ale parții a II-a, titlul I al parții a IV-a, titlul I si II ale parții a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

           cu tematica:

           Partea I, titlul I și titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de urgența a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

5.      Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, r2, cu modificările și completările ulterioare;

   cu tematica:

   Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, r2, cu modificările și completările ulterioare (formă integrală)

6.      Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, cu modificările ulterioare;

cu tematica:

Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, cu modificările ulterioare (formă integrală)

7.      Legea nr. 7/1996 legea cadastrului și a publicității imobiliare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

cu tematica:

TITLUL II, CAPITOLUL II - Procedura de înscriere în cartea funciară;

8.      Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare;

             cu tematica:

             Capitolul II- Domeniul de activitate,

             Capitolul III - Atribuții ale administrației publice

             Capitolul IV - Documentații de amenajare a teritoriului și de urbanism;

9.       Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

             cu tematica:

             Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările și completările ulterioare (formă integrală)

10.   Hotărârea Guvernului nr. 273/1994 pentru aprobarea Regulamentului privind recepția construcțiilor, cu modificările și completările ulterioare;

              cu tematica:

              Hotărârea Guvernului nr. 273/1994 pentru aprobarea Regulamentului privind recepția construcțiilor, cu modificările și completările ulterioare (formă integrală)

11.   Hotărârea Guvernului nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

              cu tematica:

             Hotărârea Guvernului nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată, cu modificările și completările ulterioare (formă integrală)

12.   Hotărârea Guvernului nr. 571/2016 pentru aprobarea categoriilor de construcții și amenajări care se supun avizării și/sau autorizării privind securitatea la incendiu, cu modificările și completările ulterioare.

cu tematica:

Hotărârea Guvernului nr. 571/2016 pentru aprobarea categoriilor de construcții și amenajări care se supun avizării și/sau autorizării privind securitatea la incendiu, cu modificările și completările ulterioare (formă integrală).

13.   Ordinul M.L.P.A.T. nr. 37/2000 pentru aprobarea reglementării tehnice Ghid privind metodologia de elaborare și conținutul-cadru al planului urbanistic de detaliu, Indicativ: G M 009 - 2000;

             cu tematica:

Ordinul M.L.P.A.T. nr. 37/2000 pentru aprobarea reglementării tehnice ,,Ghid privind metodologia de elaborare și conținutul-cadru al planului urbanistic de detaliu, Indicativ: G M 009-2000 (formă integrală)

14.   Ordinul M.D.R.L. nr. 839/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, cu modificările și completările ulterioare;

             cu tematica:

Capitolul II - Documentele autorizării;

Capitolul III - Procedura de autorizare;

Capitolul IV- Alte precizări privind autorizarea;

Capitolul V - Asigurarea disciplinei autorizării, răspunderi, sancțiuni;

15.   Ordinul M.D.R.T. nr. 2701/2010 pentru aprobarea Metodologiei de informare și consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului și de urbanism, cu modificările și completările ulterioare;

          cu tematica:

   Ordinul M.D.R.T. nr. 2701/2010 pentru aprobarea Metodologiei de informare și consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului și de urbanism, cu modificările și completările ulterioare (formă integrală).

16.   Ordinul nr. 233/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul și de elaborare și actualizare a documentațiilor de urbanism, cu modificările și completările ulterioare.

             cu tematica:

Ordinul nr. 233/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul și de elaborare și actualizare a documentațiilor de urbanism, cu modificările și completările ulterioare. (formă integrală)

17.   HOTARĂREA C.G.M.B. nr. 66 din 06/04/2006 privind aprobarea normelor privind asigurarea numărului minim de locuri de parcare pentru noile construcții și amenajări autorizate pe teritoriul Municipiului București și a prospectelor necesare unei corecte funcționari a arterelor de circulație.

         cu tematica:

HOTARĂREA C.G.M.B. nr. 66 din 06/04/2006 privind aprobarea normelor privind asigurarea numărului minim de locuri de parcare pentru noile construcții și amenajări autorizate pe teritoriul Municipiului București și a prospectelor necesare unei corecte funcționari a arterelor de circulație(forma integrala).

18.   Ordinul nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viață al populației

cu tematica:

Capitolul I - Norme de igienă referitoare la zonele de locuit;

Capitolul II - Norme de igienă referitoare la aprovizionarea cu apă a localităților;

Capitolul VI- Norme de igienă pentru unitățile de folosință publică;

*Candidații vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografia stabilită în vederea susținerii examenului inclusiv republicările, modificările și completările acestora.

Anexa nr. 3 la Anunțul nr. I /1218/20.09.2024

Atribuții stabilite în fișa postului, precum și alte date necesare desfășurării concursului

- Coordonează întreaga structură organizatorică și funcțională din subordine, definește funcțiile, colaborările, intrările și ieșirile specifice sub conducerea primarului, conform R.O.F.;

-  Întocmește rapoartele de specialitate pentru proiectele de hotărâri ale Consiliului Local al Sectorului 1 inițiate de structura de specialitate din subordine și duce la îndeplinire hotărârile adoptate de acestea în limitele de competență;

- Asigură întocmirea proiectelor de dispoziții ale Primarului Sectorului 1 și hotărâri ale Consiliului Local al Sectorului 1 și fundamentarea acestora prin note administrative, referate sau rapoarte, solicitând avizul de legalitate al Serviciului Legislație și Spații cu altă Destinație decât cea de Locuință;

- Aprobă metodele, tehnicile, programele și acțiunile serviciilor și birourilor din subordine stabilind totodată atribuții și sarcini, scadente, subobiective raportate la timpul și resursele de care se dispune.

- Organizează datele și informațiile, ca și circulația acestora în cadrul structurilor conduse și în afara lor;

- Face propuneri și participă la concursurile organizate pentru ocuparea posturilor vacante din subordine;

- Are obligația de a stabili, sau, după caz, a actualiza, în termen de 30 de zile de la aprobarea R.O.F., atribuții exprese în fișele de post întocmite pentru personalul din subordine, potrivit funcției și pregătirii profesionale. Actualizarea fișelor de post precum și întocmirea lor în cazul persoanelor nou angajate este de asemenea obligatorie ori de câte ori este nevoie. Personalul din subordine va fi permanent evaluat în scopul perfecționării activității profesionale, luând măsuri operative sau făcând propuneri conducerii, conform competențelor. Se va asigura cunoașterea și aplicarea actelor normative de referință în administrația publică locală;

- Întocmește necesarul de cheltuieli specific direcției pentru includerea acestora în bugetul de cheltuieli al anului respectiv și îl transmite Direcției Management Economic;

- Solicită prezența reprezentanților Direcției Management Economic pentru întocmirea documentelor necesare transferurilor de mijloace fixe și obiecte de inventar către/de la alte direcții;

- Vizează pentru realitate și oportunitate toate documentele emise de direcție, solicitări care implică angajarea de cheltuieli;

- Soluționează în termen legal și în limita competențelor alte sarcini, potrivit dispozițiilor conducerii instituției;

- Verifică documentațiile pentru obținerea certificatelor de urbanism, autorizațiilor de construire/desființare și a documentațiilor de urbanism PUD, întocmite de personalul din subordine;

- Semnează certificatele de urbanism, autorizațiile de construire/ desființare, avizele și corespondența de specialitate internă și externă a structurii organizatorice și funcționale ARHITECT ȘEF la rubrica Arhitect Șef;

- Verifică și semnează toate tipurile de documente ce revin în competența unui arhitect șef, așa cum sunt acestea reglementate și stabilite prin Legea nr.50/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, și prin toate hotărârile de guvern, ordine, dispoziții etc., incidente din domeniul amenajării teritoriului și urbanismului din cadrul administrației publice locale;

- Deține toate atribuțiile reglementate și stabilite prin Legea nr.50/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, și prin toate hotărârile de guvern, ordine, dispoziții etc. incidente din domeniul amenajării teritoriului și urbanismului din cadrul administrației publice locale;

- Înaintează periodic situațiile statistice și listele documentelor eliberate de către structura organizatorică și funcțională ARHITECT ȘEF către instituțiile abilitate să le solicite;

- Îndeplinește alte atribuții dispuse de către Primarul Sectorului 1 sau de către persoanele cărora le-au fost delegate atribuțiile Primarului Sectorului 1;

- Implementează procedurile SCIM și SMC aferente structurii din care face parte;

- Se preocupă pentru implementarea și menținerea sistemului de management al calității conform ISO 9001:2015 și standardelor de control intern managerial conform OSGG nr. 600/2018.

Anexa nr. 4 la Anunțul nr. I /1218/20.09.2024

Conținutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs

Dosarul de concurs conține, în mod obligatoriu:

a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;

b) copia cărții de identitate;

c) copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere; d) copia carnetului de muncă și/sau a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;

e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specifice, după caz;

f) copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului, și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

g) cazierul judiciar;

h) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;

i) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Pentru funcțiile publice de conducere, dosarul de concurs include și copia diplomei de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau a diplomei echivalente conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivel instituțional.

Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa nr. 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa nr. 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

Anexa nr. 5 la Anunțul nr. I /1218/20.09.2024

Modalitatea de înscriere la concurs:

Potrivit art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat la sediul Primăriei Sectorului 1 din Bd. Banu Manta nr. 9,  Sectorul 1, București, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat la adresa Bd. Banu Manta nr. 9,  Sectorul 1, București, Primăria Sectorului 1- Serviciul Registratură, Relații cu Publicul sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail registratura@primarias1.ro . Dosarele de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail registratura@primarias1.ro după terminarea programului de lucru, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen. Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.

Condiții de ocupare a unei funcții publice potrivit art. 465 din Codul administrativ

Poate ocupa o funcție publică persoana care îndeplinește următoarele condiții:

a) are cetățenia română și domiciliul în România;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are vârsta de minimum 18 ani împliniți;

d) are capacitate deplină de exercițiu;

e) este apt din punct de vedere medical și psihologic să exercite o funcție publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii;

f) îndeplinește condițiile de studii și vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcției publice;

g) dovedește prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecționări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcții publice;

g1) are cunoștințe teoretice în domeniul tehnologiei informației, nivel utilizator începător; (nu se aplică funcțiilor publice vacante și temporar vacante care se ocupă prin concurs organizat în condițiile prevăzute la art. VII și art. XV din OUG nr. 121/2023)

g2) îndeplinește condiția de ocupare a postului referitoare la obținerea unui aviz sau a unei autorizații, în condițiile legii, în situația în care pentru funcția publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiție de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuții care necesită un astfel de aviz sau autorizație;

h) nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii;

j) nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

k) nu a fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.

l) i s-a aplicat una dintre modalitățile de ocupare a funcțiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).

(2) Condiția de ocupare a funcției publice prevăzută la alin. (1) lit. g2) se îndeplinește în termenele și condițiile prevăzute de legislația specifică.

(3) Pentru ocuparea funcțiilor publice de conducere, candidații trebuie să fie absolvenți cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023.