Prima paginăAnunțuriianuarie 2023 › ARA invită cercetătorii la simpozionul „Arhitectură.Restaurare. Arheologie” și la masa rotundă cu tema: „Citind printre absențe. Arheologia pierderilor"
25 ianuarie 2023 • Evenimente

ARA invită cercetătorii la simpozionul „Arhitectură.Restaurare. Arheologie” și la masa rotundă cu tema: „Citind printre absențe. Arheologia pierderilor"

Pentru a 23-a sa ediție, Simpozionul A.R.A. vă invită cu comunicări științifice care abordează potențialul epistemic al lipsei, pierderii sau fragmentului din arheologie, istoria artei sau arhitecturii, studii culturale, antropologie, etnografie, conservare, urbanism, inginerie civilă, istoria științelor sau din alte discipline înrudite.

Simpozionul interdisciplinar va avea loc între 20-22 aprilie 2023. Cercetătorii sunt invitați să trimită un rezumat de maximum 300 de cuvinte în limba Română sau Engleză până duminică, 26 februarie 2023, la  adresele:

contact@simpara.ro sau margineanu_monica@yahoo.fr

Autorii vor fi anunțați până vineri, 17 martie 2023, în privința acceptării rezumatului.
Dacă se dovedește a fi necesar, în funcție de situația epidemiologică din România, A.R.A. va organiza simpozionul online.

Lucrările pot aborda – fără a se limita la – următoarele întrebări: Este distrugerea deja încorporată în imaginea monumentului sau obiectului istoric? Este un indicator al autenticității sau statutul autentic al unui artefact presupune un material nealterat sau nedegradat? Care este momentul din care un artefact degradat nu mai este recognoscibil sau identificabil?

Poate să fie distrugerea considerată un eveniment istoric, din care putem învăța despre trecut? Ce ne poate spune distrugerea despre obiectul originar?

Când devin golurile indicii? În ce situații au fost ele relevante în descoperiri, datări sau reconstrucții?

Poate să fie distrugerea expusă sau muzealizată? Are capacitatea de a livra informații?

Ce fel de distrugere este vandalismul, îndeosebi în cazul în care este o expresie a luptei pentru supraviețuire (spre exemplu, graffitti-urile, inciziile sau zgârieturile din închisori sau alte locuri de tortură)? Cum putem discerne între vandalism/distrugere și martor istoric?

Care sunt implicațiile etice ale distrugerii „justificate/drepte” făcute în numele cunoașterii?