Invitați:
Gazdă:
Tema podcastului – Un dialog despre București
Teme care au fost atinse în podcast:
Cum ar trebui arhitecții să se implice în viața administrativă și politică?
Dacă ești un om liber, politica este foarte complicată. Când intri într-un partid și ai și o funcție trebuie să asculți. Apar lucruri peste care nu poți trece. Atunci când ai libertate reușești să faci câte ceva.
O plimbare prin centrul Bucureștiului pe bulevardele principale ne dă o imagine despre starea fizică a patrimoniului nostru: la primul cutremur rămânem fără nimic din el.
Toată lumea glisează spre spații mai ieftine și mai spațioase - spre periferie.
E necesară o discuție reală despre edificiile culturale din București: Muzeul de Artă, Muzeul de Istorie etc. De ce programul mallurilor a preluat toată populația? Reîntoarcerea oamenilor în spațiul public central este necesară. Tocmai zona de centru a Bucureștiului a ajuns o zonă de tranzit. Este clar că instituțiile publice au migrat în altă parte.
Despre parcul Carol aflat între Palatul Parlamentului și Parcul Tineretului - Există o necesitate și o obligație între interesul public și interesul privat care corect canalizat și dirijat poate să producă mai multe efecte pozitive decât investiția izolată. Există o agregare a energiei pe care o aduce interesul privat. În București lipsește acest lucru. Se transferă în zona investitorului obligații publice. Este nevoie de dialog , de încredere și de capacitatea culturală a întregului sistem de a rezolva problemele.
Concursul București 2000 nu a avut șanse de reușită deoarece operațiunea imobiliară nu era pregătită.
În momentul în care guvernarea locală este șubredă, oamenii serioși nu vor fi atrași. Avem de-a face cu liga inferioară, cu speculanții, cu cei care se bucură de un balcon ilegal și de faptul că pot să nu construiască o parcare.
De ce în București nu se poate dezvolta un proiect de anvergură?
Bucureștiul pare un câmp de bătălie unde nu există bunăvoință din pricina actorilor principali.
Orașul merge spre Nord și nu spre Sud care are foarte mult de oferit și este ignorat.
Cat este Gara de Nord un subiect strategic pentru București?
Strategia Ministerului Transporturilor despre calea ferată aproape că nu vorbește de Gara de Nord. În anii ‘’90 aveam o densitate care se înscria în media europeană. În anii 2000, traficul feroviar a scăzut la 5% față de anii ‘’90.
Gara de Nord ocupă o suprafață enormă din zona București pe care sunt garate vagoane ruginite.
Urbanismul nu se face pe ciclu electoral, se face în timp și pe baza unui concept.
Există proiecte în București care pot schimba mult din aspectul orașului. Numai că trebuie să existe înțelegere și viziune. Suntem în stadiul în care autoritățile nici măcar nu vor să semneze un protocol.
Viziunile cu un anumit provincialism nu pot nicicum să ajute evoluția orașului.
Vezi toate podcasturile OAR București