În această nouă expoziție personală, prima ce îmi este găzduită de Filiala București a Ordinului Arhitecților din România, la demisolul sediului din str. Sf. Constantin nr.32, Sector 1, am adus o selecție de lucrări din zona estetică integrată atât unui nou simbolism, unul contemporan cât și onirismului ca o a doua tendință (oarecum complementara). Acestea mă definesc la nivelul creației, chiar dacă nu în totalitate, de mai bine de 17-18 ani și astfel de artefacte au mai fost expuse de mine cu numeroase ocazii în alte expoziții personale dar și în manifestări de grup ce le-am avut atât în țară cât și în străinătate. Colaborarea cu OAR îmi face cinste și expun în generosul demisol de aici în primul rând pictură dar și câteva tehnici mixte însă și câteva fotografii artistice prelucrate digital (imprimate și pe hârtie și pe canvas). În afișul ce trimite fără echivoc la caracterul expoziției sunt integrate o lucrare cu aspect simbolist oniric mai veche și o alta neosimbolistă cu accente neoexpresioniste, realizată recent; dar și o creație digitală ce pornește de la fotografie, cu trimiteri onirice clare, aproape psihedelice.
Recurente ca motive la creația mea aparținând acestor registre/cicluri, sunt cele ale călătoriei spirituale, ale transgresiei, fantasticului, al zborului cât și cel al unei critici la nivel social și moral dar trecută printr-o cheie mai degrabă ludică decât ironică („Geografie simbolică”, „Dansul și spațiul”, „Sensuri în derivă” etc). Nu lipsesc însă accente expresioniste la nivelul tratării picturale. În fotografii folosesc motivul de la care plec pentru trimiterea la simbolistică și metaforă și nu ca un model în sine. Aici oniricul e uneori aproape psihedelic precum în „Casa”.
Am adus pe simeze în mare majoritate lucrări mai recente dar și unele ceva mai vechi, însă selecția a plecat de la tratarea asiduă la nivel formal cât și la căutări cromatice caracterizare de varietate și saturație. În cele din urmă expoziția și în special tendința pe care o înglobează reliefează o obsesivă căutare și apropiere de spiritualul în artă, trecând prin abordări de simbolistică și semnificații subtile, dar și prin pasajul oniricului ce pleacă mai ales din subconștient.
Expoziția este nu doar o punere în valoare mai închegată și unitară a acestei tendințe estetice dar și datorită așezării camerelor acestui spațiu, un mod de parcurs organizat pe anumite categorii de teme sau cromatici și chiar tehnici. Expoziția de acum este un preambul pentru o viitoare și posibilă colaborare cu OAR București, mai ales la nivel curatorial.
Daniel Crăciun, artist vizual