Ministerul Culturii organizează concurs de recrutare în vederea ocupării unor funcții publice de conducere vacante
În conformitate cu dispozițiile art.618 alin. (1) lit. b), alin. (2) și alin. (3) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Ministerul Culturii organizează concurs de recrutare în vederea ocupării următoarelor funcții publice de conducere vacante:
- Director executiv gradul II la Direcția județeană pentru Cultură Bacău
- Director executiv gradul II la Direcția județeană pentru Cultură Caraș-Severin
- Director executiv gradul II la Direcția județeană pentru Cultură Călărași
- Director executiv gradul II la Direcția județeană pentru Cultură Covasna
- Director executiv gradul II la Direcția județeană pentru Cultură Dâmbovița
- Director executiv gradul II la Direcția județeană pentru Cultură Dolj
- Director executiv gradul II la Direcția județeană pentru Cultură Giurgiu
- Director executiv gradul II la Direcția județeană pentru Cultură Ilfov
- Director executiv gradul II la Direcția județeană pentru Cultură Olt
- Director executiv gradul II la Direcția județeană pentru Cultură Sibiu
- Director executiv gradul II la Direcția județeană pentru Cultură Teleorman
- Director executiv gradul II la Direcția județeană pentru Cultură Vrancea
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
I. Etapele de desfășurare a concursului:
- depunerea dosarelor de concurs se face în perioada 10 – 31 mai 2021, în intervalul orar 830 – 1700 luni – joi, 830 – 1430 vineri, la Compartimentul Resurse Umane din cadrul Ministerului Culturii (camerele 417, 419, etaj 4 din clădirea Aula din Bd. Unirii nr. 22, sector 3, București);
- selecția dosarelor de înscriere va avea loc în maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor;
- proba scrisă va avea loc în data de 14 iunie 2021, ora 1100;
- interviul va avea loc în maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise.
În conformitate cu dispozițiile art.618 alin. (11) din actul normativ invocat mai-sus se pot prezenta la următoarea probă numai candidații declarați admiși la proba precedentă.
II. Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească persoana care participă la concurs:
a. Condiții generale:
a. are cetățenia română și domiciliul în România;
b. cunoaște limba română, scris și vorbit;
c. are vârsta de minimum 18 ani împliniți;
d. are capacitate deplină de exercițiu;
e. este apt din punct de vedere medical să exercite o funcție publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie;
f. îndeplinește condițiile de studii și vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcției publice;
g. îndeplinește condițiile specifice, conform fișei postului, pentru ocuparea funcției publice;
h. nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i. nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii;
j. nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k. nu a fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.
b) Condiții specifice:
- studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
- studii universitare de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educației naționale, nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;
- minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice;
III. Bibliografia de concurs:
Bibliografia necesară pentru ocuparea funcțiilor publice de conducere:
Constituția României, republicată;
Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii, cu modificările și completările ulterioare;
Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare (cap. II. Principii, reguli și responsabilități – art. 20 - art. 22; cap. III. Procesul bugetar – art. 29, art. 52, alin. (1)-(7), 53; cap. IV. Finanțele instituțiilor publice – art. 62-art. 65, art. 67-art. 68, art. 70);
Legea nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural național mobil, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicare, cu modificările și completările ulterioare;
Ordonanța Guvernului nr. 43/2000 privind protecția patrimoniului arheologic și declararea unor situri arheologice ca zone de interes național, republicare, cu modificările și completările ulterioare;
Legea nr. 311/2003 a muzeelor și a colecțiilor publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
Ordinul Secretarului General al Guvernului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice (art. 1-art. 13; Anexă: Capitolul I. Glosar de termeni; Capitolul II. Considerații generale privind conceptul de control intern managerial; Capitolul III. Scopul și definirea standardelor de control intern managerial; Capitolul IV. Lista standardelor de control intern managerial la entitățile publice - Secțiunea 0).
Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern și controlul financiar preventiv, republicare, cu modificările și completările ulterioare: cap. I. Dispoziții generale; cap II. Dispoziții privind controlul financiar preventiv – art. 6-art.11; Secțiunea V: Regimul refuzului de viză).
Tematica concursului : Protejarea patrimoniului cultural național mobil și imobil : reglementări, instituții și atribuții specifice ; Managementul resurselor umane într-o instituție de tip serviciu public deconcentrat ; Finanțele instituțiilor publice: principii, reguli și atribuțiile ordonatorului terțiar de credite ; Comunicarea publică și comunicarea interinstituțională la nivelul serviciilor publice deconcentrate.
IV. Atribuțiile posturilor prevăzute în fișele de post:
-
- conduce și coordonează activitatea Direcției;
- exercită funcția de ordonator terțiar de credite;
- organizează, coordonează și controlează, la nivelul Direcției, aplicarea legilor, ordonanțelor și hotărârilor Guvernului, a ordinelor și instrucțiunilor emise de ministere, cu respectarea limitelor autoritare, potrivit legii;
- acționează pentru aplicarea strategiei Ministerului Culturii în domeniul culturii și patrimoniului cultural național la nivelul județului de competență/al municipiului București;
- asigură respectarea prevederilor legale în vigoare privitoare la protejarea patrimoniului arheologic și al monumentelor istorice, inclusiv prin verificarea respectării avizelor și autorizațiilor eliberate de minister în domeniul patrimoniului cultural imobil;
- asigură respectarea prevederilor legale în vigoare privitoare la protejarea patrimoniului cultural mobil, precum și privitoare la muzee și colecții publice; aprobă, în condițiile legii, exportul bunurilor culturale mobile;
- asigură respectarea prevederilor legale în vigoare privitoare la protejarea patrimoniului imaterial;
- asigură respectarea prevederilor legale în vigoare privitoare la protejarea patrimoniului industrial;
- avizează proiectul de buget, bugetul de cheltuieli și bugetul de venituri și cheltuieli ale Direcției, pe care le transmite, în vederea aprobării, conducerii Ministerului Culturii;
- gestionează resursele bugetare alocate și veniturile extrabugetare potrivit Bugetului de venituri și cheltuieli aprobat;
- organizează, potrivit legii, activitatea de control financiar preventiv derulată la nivelul Direcției;
- dispune măsurile necesare pentru elaborarea și/sau dezvoltarea sistemului de control intern/managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe activități;
- avizează, anual, proiectul statului de funcții al Direcției și îl supune aprobării conducerii Ministerului Culturii;
- avizează solicitările de organizare a concursurilor/examenelor de ocupare a funcțiilor publice pentru posturile vacante din instituție;
- numește, prin decizie, comisiile de concurs și soluționare a contestațiilor pentru concursurile de ocupare a posturilor vacante sau de promovare, în condițiile legii, organizate la nivelul Direcției;
- numește, angajează, promovează, sancționează, modifică, suspendă, încetează raporturile de serviciu/muncă ale funcționarilor publici/personalului contractual din cadrul Direcției, în condițiile legii;
- aprobă și răspunde de propunerile de stabilire, potrivit legii, a drepturilor salariale ale personalului Direcției și soluționează, potrivit legii, contestațiile cu privire la acordarea acestora;
- asigură promovarea personalului în funcții, grade și trepte profesionale și avansarea în gradații, în condițiile legii și cu încadrarea în bugetul propriu aprobat cu această destinație;
- asigură, în condițiile legii, participarea personalului Direcției la programe de formare specializată/perfecționare, în condițiile Bugetului de venituri și cheltuieli aprobat;
- evaluează, în condițiile legii, performanțele profesionale ale personalului pentru care are calitatea de evaluator;
- sprijină, potrivit legii, activitatea comisiilor de disciplină și paritare constituite potrivit legii;
- împuternicește, prin decizie, persoana competentă să cerceteze încălcările prevederilor privind Codul de conduită a personalului contactual din autoritățile și instituțiile publice și să propună aplicarea sancțiunilor disciplinare în condițiile Legii nr. 53/2003 – Codul Muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și aduce la cunoștința angajaților această decizie;
- face propuneri privind numirea, prin ordin al ministrului culturii, a agenților constatatori ai contravențiilor și de aplicare a sancțiunilor, precum și a personalului împuternicit să efectueze acțiunile de control privind respectarea obligațiilor de plată a contribuțiilor la Fondul Cultural Național, conform prevederilor legale;
- asigură măsurile necesare privind buna organizare și funcționare a activităților compartimentelor Direcției;
- răspunde de asigurarea integrității patrimoniului Direcției și de buna gospodărire a mijloacelor materiale, financiare și umane existente cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
- răspunde de organizarea activității pentru apărarea împotriva incendiilor precum și de securitatea și protecția muncii la nivelul Direcției;
- elaborează, la solicitarea organului ierarhic superior sau a altor entități competente, documente referitoare la activitatea Direcției;
- elaborează și transmite Compartimentului Servicii Deconcentrate din cadrul Ministerului Culturii, Raportul trimestrial/anual de activitate;
- elaborează și transmite anual Compartimentului Servicii Deconcentrate din cadrul Ministerului Culturii programul de activitate al Direcției și, ori de câte ori se impune, precizări referitoare la desfășurarea acestuia;
- colaborează cu autoritățile administrației publice locale, județene, respectiv ale municipiului București, în activitatea de protejare a patrimoniului cultural imobil și mobil;
- colaborează și stabilește, împreună cu structurile abilitate al Ministerului Apărării Naționale și ale Ministerului Afacerilor Interne, după caz, măsurile de protecție a bunurilor culturale mobile în caz de conflict armat sau calamități naturale;
- colaborează cu Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară în acțiunea de repertoriere și înregistrare a patrimoniului arheologic;
- colaborează cu instituții și entități publice, private sau nonguvernamentale locale, naționale și internaționale, cu activități și competență în domeniul patrimoniului cultural în activitățile de protecție și promovare a patrimoniului cultural mobil și imobil al județului în care își desfășoară activitatea, în condițiile legii;
- este membru în colegiul prefectural și îndeplinește toate atribuțiile conforme cu această calitate, potrivit legii;
- răspunde pentru corectitudinea și integralitatea documentațiilor transmise către Ministerul Culturii sau alte entități, privind patrimoniul cultural și activitatea Direcției;
- diseminează informații privind proiectele organizate în cadrul programelor comunitare, inclusiv a celor cu finanțare nerambursabilă, dedicate sectorului patrimoniului cultural și face cunoscute mecanismele de finanțare;
- reprezintă Direcția în relația cu autoritățile și instituțiile publice, cu persoanele fizice sau juridice române sau străine, precum și în justiție;
- asigură respectarea și comunicarea informațiilor de interes public potrivit Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
- asigură comunicarea activităților Direcției către publicul larg prin intermediul mass-media și a portalului web al instituției;
- asigură participarea, la cererea autorităților abilitate și împreună cu acestea, la acțiuni de control al respectării legislației privind dreptul de autor și drepturile conexe;
- solicită și primește, în condițiile legii, în nume propriu sau în numele și pentru Ministerul Culturii, de la autorități ale administrației publice, de la instituții publice și de la persoanele juridice de drept privat cu activitate în domeniul cultural, al artelor și informării publice, date și informații necesare pentru exercitarea atribuțiilor ce revin Direcției;
- colaborează cu organele abilitate de lege pentru combaterea activității infracționale în domeniul patrimoniului cultural național;
- sesizează organele de cercetare penală ori de câte ori se constată, în urma controlului efectuat, încălcări ale dispozițiilor legale în domeniul protejării patrimoniului cultural național de natură să atragă răspunderea penală și se constituie, atunci când este cazul, parte civilă în procesul penal;
- controlează respectarea reglementărilor specifice domeniului său de activitate de către toate persoanele fizice și juridice din județul/municipiul București, în funcție de competența teritorială;
- constată contravențiile și aplică amenzi potrivit competențelor stabilite prin actele normative speciale;
- îndeplinește orice altă atribuție dată în competența sa prin lege sau alte acte normative ori delegată de către ministrul culturii sau prin dispoziție a ministrului, a secretarilor de stat sau a secretarului general.
V. Documentele care compun dosarul de concurs al candidatului:
a. formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 1;
b. curriculum vitae, modelul comun european;
c. copia actului de identitate;
d. copii ale diplomelor de studii, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări;
e. copie a diplomei de master în domeniul administrației publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice, după caz, în situația în care diploma de absolvire sau de licență a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate, conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;
f. copia carnetului de muncă și a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă si în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcției sau pentru exercitarea profesiei, model orientativ în anexa nr. 2;
g. copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
h. cazierul judiciar;
i. declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.
Documentul prevăzut la lit. h) poate fi înlocuit cu o declarație pe proprie răspundere, anexa nr. 3, sub obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
* * *
Adeverințele care au un alt format decât cel prevăzut în anexa nr. 2, trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în aceasta și din care să rezulte cel puțin următoarele informații: funcția/funcțiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfășurării activității, vechimea în muncă acumulată, precum și vechimea în specialitatea studiilor.
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la dosar, precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, după caz, se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Persoanele de contact pentru primirea dosarelor de concurs și pentru relații suplimentare sunt:
- pentru Direcția județeană pentru Cultură Ilfov, doamna Mariana Enuș, consilier clasa I grad profesional superior la Compartimentul Resurse Umane din cadrul Direcției Managementul Resurselor Umane și poate fi contactată la telefon/fax 021.224.28.19, e-mail resurseumane@cultura.ro;
- pentru Direcția județeană pentru Cultură Covasna, doamna Ana Earamazu, consilier clasa I grad profesional superior la Compartimentul Resurse Umane din cadrul Direcției Managementul Resurselor Umane și poate fi contactată la telefon/fax 021.224.41.46, e-mail resurseumane@cultura.ro;
- pentru Direcția județeană pentru Cultură Călărași și Direcția județeană pentru Cultură Caraș-Severin, doamna Liliana Coman, inspector clasa I grad profesional superior la Compartimentul Resurse Umane din cadrul Direcției Managementul Resurselor Umane și poate fi contactată la telefon/fax 021.224.41.46, e-mail resurseumane@cultura.ro;
- pentru Direcția județeană pentru Cultură Dâmbovița și Direcția județeană pentru Cultură Sibiu, doamna Geta Lepădatu, consilier clasa I grad profesional superior la Compartimentul Resurse Umane din cadrul Direcției Managementul Resurselor Umane și poate fi contactată la telefon/fax 021.224.28.19, e-mail resurseumane@cultura.ro;
- pentru Direcția județeană pentru Cultură Dolj și Direcția județeană pentru Cultură Olt, doamna Ioana Naidin, consilier clasa I grad profesional superior la Compartimentul Resurse Umane din cadrul Direcției Managementul Resurselor Umane și poate fi contactată la telefon/fax 021.224.28.19, e-mail resurseumane@cultura.ro;
- pentru Direcția județeană pentru Cultură Giurgiu și Direcția județeană pentru Cultură Vrancea, doamna Gabriela Velcu, consilier clasa I grad profesional superior la Compartimentul Resurse Umane din cadrul Direcției Managementul Resurselor Umane și poate fi contactată la telefon/fax 021.224.28.19, e-mail resurseumane@cultura.ro;
- pentru Direcția județeană pentru Cultură Bacău și Direcția județeană pentru Cultură Teleorman, doamna Lorena Popa, consilier clasa I grad profesional superior la Compartimentul Resurse Umane din cadrul Direcției Managementul Resurselor Umane și poate fi contactată la telefon/fax 021.224.28.19, e-mail resurseumane@cultura.ro;