Prima paginăAnunțurimartie 2021 › Institutul Național al Patrimoniului lansează Centrul național de informare și promovare a patrimoniului cultural
29 martie 2021 • Evenimente

Institutul Național al Patrimoniului lansează Centrul național de informare și promovare a patrimoniului cultural

Marți, 30 martie, Institutul Național al Patrimoniului (INP) vă invită să urmăriți un dublu eveniment prilejuit de lansarea Centrului național de informare și promovare a patrimoniului cultural.
 
Ora 15:00 - Conferința de lansare a Centrului național de informare și promovare a patrimoniului cultural – eveniment ce poate fi umărit LIVE, pe pagina Facebook a Institutului Național al Patrimoniului, de către toți iubitorii patrimoniului.

Această primă întâlnire va oferi o perspectivă asupra misiunii centrului, a direcțiilor de acțiune pentru anul 2021 și a proiectelor dezvoltate alături de partenerii Fundația Pro Patrimonio, Asociația Da’DeCe și Institutul Norvegian al Meșteșugurilor. Evenimentul de lansare prilejuiește și o călătorie virtuală - în povești și imagini - prin Casa de Târgoveț, sediul bucureștean al centrului, situat în Calea Șerban Vodă, nr. 33.  Urmăriți un scurt fragment, aici.
 
Pentru a participa și adresa întrebări direct în conferința online, vă rugăm să vă înregistrați pe platforma Zoom Webinar, urmând acest link
 
Strategia Centrului național de informare și promovare a patrimoniului cultural pentru anii următori, precum și inițiativele pentru 2021, pornesc de la seria de consultări ale publicurilor interesate, desfășurate în intervalul octombrie 2020 – februarie 2021. Concluziile acestor consultări vor va fi date publicității cu ocazia lansării centrului.
 
Iubitorii de patrimoniu care au participat în acest proces amplu de consultare au indicat trei priorități majore pe care centrul și le-ar putea asuma în anii care urmează, și anume: educația prin și pentru patrimoniu, accesibilizarea informației despre patrimoniul cultural și promovarea oportunităților oferite de patrimoniul cultural pentru dezvoltarea comunităților.
 
Cel de-al doilea eveniment al zilei, cu începere de la ora 17:00, oferă ocazia unei dezbateri pe marginea acestor trei teme prioritare și a rolului pe care centrul îl poate juca în următorii ani.  Întâlnirea va putea fi urmărită pe pagina de Facebook a INP și se bucură de participarea unor specialiști și promotori ai domeniului patrimoniului cultural cu o experiență îndelungată, precum: Șerban Sturdza - arhitect restaurator, președintele Fundației Pro Patrimonio, Ciprian Ștefan - director general al Complexului Muzeal Național ASTRA, Eugen Vaida - arhitect, președintele Asociației Monumentum, Michaela Türk - manager planificare și dezvoltare proiecte, Fundația Mihai Eminescu Trust, Iulia Iordan - educator muzeal, director executiv Asociația Da’DeCe, Adriana Scripcariu - istoric de artă, autor de manuale dedicate patrimoniului cultural, Asociația Școala de la Piscu, Iulia Stanciu, Arh. Prof. Univ - vicepreședinte al Ordinului Arhitecților din România, Irina Iamandescu, - Arh. Prof. Univ., director adjunct Direcția Monumente Istorice din cadrul INP, Alberto Groșescu, director executiv al Asociației Române pentru Cultură, Educație și Normalitate și Silvia Teodorescu, managing partner, Zaga Brand, coordonatoarea proiectului Cronicari digitali.

Toți cei interesați de patrimoniul cultural sunt invitați să ni se alăture, marți 30 martie, cu ocazia celor două evenimente și, pe termen cât mai lung,  să învețe, să descopere, să se implice, să formeze o comunitate pentru patrimoniu … la viitor!

 

Proiectul In-Herit - Centrul Național de informare și promovare a patrimoniului cultural, un parteneriat între Institutul Național al Patrimoniului, Fundația ProPatrimonio, Asociația Da’DeCe și Institutul Norvegian al Meșteșugurilor, este finanțat prin Granturile SEE 2014-2021 în cadrul Programului RO-CULTURA.

Perioada derulării proiectului: 1 iulie 2020 - 31 decembrie 2021
Valoarea totală a proiectului: 992.377,00 lei
Valoarea totală a sprijinului financiar nerambursabil: 948.211,00 lei, echivalentul a 195.769,79 Euro

Despre finanțatori

Granturile SEE reprezintă contribuția Islandei, Principatului Liechtenstein și Regatului Norvegiei la reducerea disparităților economice și sociale în Spațiul Economic European și la consolidarea relațiilor bilaterale cu cele 15 state beneficiare din estul și sudul Europei și statele baltice. Aceste mecanisme de finanțare sunt stabilite în baza Acordului privind Spațiul Economic European, ce reunește statele membre UE și Islanda, Liechtenstein și Norvegia ca parteneri egali pe piața internă. În total, cele trei state au contribuit cu €3,3 miliarde între 1994 și 2014 și €1,55 miliarde pentru perioada de finanțare 2014-2021. Mai multe detalii sunt disponibile pe: www.eeagrants.org și www.eeagrants.ro.

Programul RO-CULTURA este implementat de Ministerul Culturii prin Unitatea de Management a Proiectului și are ca obiectiv general consolidarea dezvoltării economice și sociale prin cooperare culturală, antreprenoriat cultural și managementul patrimoniului cultural. Bugetul Programului este de aproximativ 29 milioane de euro. Mai multe detalii sunt disponibile pe: www.ro-cultura.ro.

 
Pentru mai multe detalii, Irina Dobriță, coordonator comunicare la Institutul Național al Patrimoniului,  Tel: 0726 281 894,  Email: comunicare@patrimoniu.ro
Poți afla mai multe despre comunitatea strânsă în jurul acestui proiect al Centrului de informare și promovare a patrimoniului cultural și poți să ni te alături și să participi la proiectele viitoare! Vom anunța din timp evenimentele și workshop-urile cu membrii comunității pe laviitor.patrimoniu.ro și pe mail, dacă te abonezi.